Summa sidvisningar

lördag 27 juni 2009

Hej eller snarare gokväll(21:26), har idag varit väldigt aktiv, först på morgonen, skjutsat min kära hustru till regnbågslandet(hennes jobb heter Regnbågen). Sedan tog jag tag i underverket på fyra hjul(bilen) den har nu suktat länge efter att bli någe så när anständig. Tvätta dammsuga och ytterliggare tvätta han/den var väldigt smutsig, för att inte säga i undermåligt skick och det anstår inte en OPEL att vara i det skicket, sedan detta var överstökat så begav jag mig till närmsta affär för att inhandla diverse matvaror som sedermera skulle bli till en utflykt, som planerades till Rudskoga för att både titta och glädjas med huggade löpare av allehanda slag. Men innan dess så tog jag mig tid att åka till mina kära vänner som brukar fika på frälsis och se till min förvåning så dök Kalle upp denna lördag, efterlängtad inte bara av mig, det fanns även fler eller åtminstone en till som tyckte som jag, korsordslösare i all ära men fina människor är dom mina vänner på nämnda fik. Sedan hem fixa med pickniken, sen iväg till jordgubbarna/gummorna. Eftermiddan vart sådär varm som somliga av vill ha det, men inte dom som skall springa Det är lite av en folkfest i dessa trakter, man går man hur huse, som man säger. Träffa lite kompisar sen förr och även från senare tid, alla springer inte längre, men många av dom gör det. För att sen cola ner lite, så åkte vi ner till Kyrkan i Grunnebacka och hör och häpna jag badade för första gången i år(ute alltså) frugan doppade fötterna det tyckte hon att det räckte, sen bar det av hemåt, för att grilla lite korv. Det får nu räcka för denna dag, ha de så gött därute i sommarSverige. Ses/hörs

1 kommentar: