Summa sidvisningar

onsdag 17 november 2010

Fysisk

Endast såsom ande, såsom tänkande sig själv, det är självmedvetande, kan tanken frigöra sig från tillfälligheten, och andens filosofi blir följaktligen filosofins tredje och högsta del. Men tankens frigörelse från naturen och övergång till självmedvetande kan ske blott successivt. Dess första stadium är den subjektiva anden. Därmed förstår jag den individuella människan, som andra del i verkan av det förstnämnda så är jag inte riktigt överens med samtida som tyder på andens verkan över tanken. Kritisk kan man bli om samtida fysiska hinder står i vägen för en utveckling i motsats med harmonin inom yogan. Är det så konstigt då att jag tycker att detta är ett allt nödvändigare ämne som jag till fullo vill utöva.
L.I.Linfer

1 kommentar:

  1. Vad jag förstår, är du "uppslukad" av yogan. Hoppas att den ger dej harmoni och styrka!

    SvaraRadera