Summa sidvisningar

tisdag 15 november 2011

Tid

Den läker alla sår sägs det, och det stämmer, har varit borta från mina härliga Zumba-pass en längre tid. Fast det har inte gjort så mycket, har fått mig en tankeställare om att träning är inte allt här i livet, utan det finns en hel del annat som man kan lägga krut på. Så för en tid sedan, närmare bestämt förra veckan så var jag tillbaks på brottsplatsen så att säga, börja lite med lätt gym-träning för att sedan prova att köra ett spinning-pass, och döm om min förvåning vad lätt det blev helt plötsligt, har haft en så kallad max-puls 160, för att min ålder är 60, så igår överskred jag gränsen dvs. min max-puls, kom upp i 161 det var häftigt på min ära, skönt att få det bekräftat att man behöver inte ta i och slita varje dag med träningen, det räcker med 2-3 gånger i veckan. Detta är förstås en högst personlig åsikt, den kan ju inte gälla alla, men många kan dra nytta av att träna mindre. Så vad är att göra, njut av tillvaron tills vi ses och hörs nästa gång, gott folk.

L.I.Luttrad(i sann mening)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar