Summa sidvisningar

torsdag 24 juni 2010

Sensation

Jag har till dags dato jobbat inom Kommun i 36 år, och för första gången på denna långa vandring genom arbetslivet, så har vi/jag aldrig slutat middan dan före midsommarafton, men idag gjorde vi/jag det. Så det blev att ägna eftermiddan åt att inhandla viktualier, så att det finns det nödvändiga på matbordet i morgon. Men innan dess så blir det en tur till Norrgården för lite socialt umgänge och därtill påföljande stund vid kaffebordet(klockan två), sker sedan ett traditionellt midsommarfirande vid Hembygdsgården, där det eljest komma att dansas kring lövad majstång(midsommarstång). Under stundom glada tillrop av de besinnade tillresta människorna av vitt skilda slag. Sålunda komma denna dag även att gå till sitt slut, och därmed räknas det som om sommaren har gjort sitt intåg. Om man nu vill så ska man plocka nio(sju) sorters blommar att lägga under sin kudde och drömma om sin tillkommande äkta hälft, det har jag aldrig behövft att göra. Det var sedan långt tillbaka i tiden redan utstakat, vem min tillkommande skulle bli, med facit i hand så har det varit, hittills en komfortabel resa. Än en gång Glad Midsommar.

L.I.Wanger

1 kommentar: