Summa sidvisningar

lördag 4 februari 2012

Lampljus

Sitter i lampans ljusa lampsken, det ringer i klockornas förtättade slagverk, det ringer i mina örnen, det ringer en klocka som klämtar för mig, om en nyare tid, en tid av saknad, en tid av frånvaro, från vad är just den frågan jag ställs inför, att vara en fråga från svaret är inte det som man önskar sig.Och det ekar av tid i Lasarus kittlande magkänsla för den innelåsta evighetens bultande näve. I en tid av förändring sker det som normalt sker, sker i det tysta, nästan som i ett vakum, allt är inte som det ser ut, allt är inte noll. Toleransen finns där i skuggan av det kommersiella, vad vet vi om den främling, som bor där som en väsande granne, tills den dag det upphör att slå, dennes hjärta alltså. Finn den förklaring Du käre vän, jag finner också den vän som Du alltid varit. Tack för det känsliga som läggs om det själsliga hjärtat, som trots det snåla vindpinade yttre, sker det förändring, jag toro, det var det sannaste som jag upplevt på mycket lång utdragen tid, För allas trevanad, en GOD KVÄLL....

L.I.Lilijidad

1 kommentar:

  1. Våra hjärtan slår bara en kort tid. Låt oss hoppas att vi inte får grannes öde.

    SvaraRadera