Summa sidvisningar

onsdag 29 juli 2009

Dåligt minne är bättre, än dåliga minnen

Tänkte att det blev lite tjatigt med latinska ordspråk och överhuvudtaget latinska fraser som vi har glassat oss med här i bloggen, så jag tänkte gå över ån efter vatten, nej det brukar inte löna sig att göra det, minnet har vi/jag alla en relation till, så ös på bara, häller man vatten på en Gås så rinner det bara av. Jag hade tänkt mig att jag skulle komma på nåt bra minne, men det har jag glömt(förträngt)nu. Hur det med minnet egentligen, man minns dom braiga stunderna blott. Man har väl förträngt dom mindre bra minnena förstås, eller vad säger Ni därute i bloggsfären, minns Ni nåt, det är klart att Ni gör, men frågan är om Ni vill skriva om det. Ni/Vi gör som Ni vill. Här kommer ett; bättre fly än illa fäkta. Ett till; Den druknes tal, är den nyktres tankar.
Vi ses/hörs

2 kommentarer:

  1. Det dunkelt sagda år det dunkelt tänkta. Upa!
    Såg på Allsången på Svt Play, och blev också väldigt rörd. På tal om minnen, Barbara Straisand-kopian var ju helt underbar. Henne får vi njuta av fler gånger, ett glatt minne.
    Dåliga minnen finns det ju också och för min del tänker jag ofta på dom, men jag tror det vore bättre att tänka på det som varit positivt. Tror att det leder till ett liv i harmoni, dock utan att glömma de tråkiga stunderna. Ytterligheterna behövs för att få en helhet, annars vore ju allt grått! Eller?
    Nu slog jag nog in öppna dörrar.
    Vi höres!

    SvaraRadera
  2. Det är bästa att bara "Räkna de lyckliga stunderna blott"

    SvaraRadera