Summa sidvisningar

tisdag 14 juli 2009

Prinsessor

Gång efter annan så brukar jag säga,nej inte så ofta som jag borde, Du min prinsessa vad du är skön och underbar, men det tenderar att alltför sällan dessa fraser kommer ut över mina läppar. Det är så att man ibland tar allt för givet, man tänker inte på att ge det lilla beröm som så ofta gör vardagen enklare att leva. Vi går där med våra lumbagon, längtar efter den principata känslan, men där slår man oftast till förgäves. Så sensmoralen i denna lilla fundering blir således; carpe diem, om man så säger eller principium rationis sufficientis. Jag känner mig lite som en pragmatiker, i all min blygsamhet förstås. Vi ses/hörs

3 kommentarer:

  1. Oj, vad fina ord du kan! Var har du hittad dem? *ler*

    SvaraRadera
  2. Dom jupa tankarna brukar komma strax före sänggåendet.
    Om man spottar tillräcligt många gånger på en het sten, så blir den blöt till slut den också.

    SvaraRadera
  3. Det är inte orden i säg, visst dom är fina, det är innebörden av dessa "fina" ord som är det som räknas. Vi ses/hörs

    SvaraRadera