Summa sidvisningar

måndag 1 mars 2010

Gör

Fånga dagen, skapa stunden, för det är med de lyckliga stunderna blott, dom kommer aldrig åter. Så ta till vara på alla stunder, även dom minsta sekunder, som Du har av Ditt liv. Du vet ej när något lyckligt händer nästa gång, så var på din vakt, slå inte tillbaks, utan vänd den andra kinden till. Så får man av det goda lite till. Stå inte där och gnäll, utan var den som är snäll, man skall få ut det goda av allt man ger sig in i. För när den dagen man sig ångrar, ja då är det försent. Så ta till vara den minsta byggstenen i livet, som jag tycker är inte minst ett litet leende kan va på sin plats. Utan en liten påminnelse, va livet kan sluta på en sekund, om man är på fel ställe, på ett spår t.ex. vad då man inte hinner att tänka, vad skulle dom ha gjort, förmodligen ingenting, dom hann inte helt enkelt. Nu skall jag avsluta med en dikt, som jag själv tillängnar alla som lever NU. "Här finns ett liv, ta inte för stora kliv. Då Du ej vet vart stegen dig tar, man runt hörnet kanske far." Igraine....kärt är det som består, kan kräva en och annan tår.

2 kommentarer:

  1. Ja, så rätt så. Vi vet inte när vårt liv tar slut.(som tur är)

    SvaraRadera
  2. Det här köper jag och jag tycker att man ska till vara även de jobbiga saker som händer oss, vi har alltid något att lära oss av allt som sker. Om vi ställer oss frågan, "Vad ska jag lära mej av det här", kan vi upptäcka livsavgörande svar, kanske inte på direkten men så småningom. (Egen erfarenhet).

    SvaraRadera