Summa sidvisningar

söndag 4 oktober 2009

Hälsan

Att fokusera på hälsan kan äventyra ett helt liv, eller om så vill hindra en till ett bra liv. Skall om det är möjligt klargöra ett par av mina bestämdaste åsikter i frågor som rör hälsan. Var i från kommer det underliga med att försöka söka nåt man inte kan uppnå, jag tänker då närmast på sådant som genetiska förutsättningar, nu vet ju inte jag så mycket i just det ämnet, men jag har ju samlat på mig en del erfarenhet, om livsmöjligheter, och det är inte det lättaste att förmedla. Har som sagt inte försökt mig på att omvända någon som tycker annorlunda, det tror jag har varit en styrka hos mig, hur gärna jag vill så har inte gjort det. Man skulle kunna tänka som så att, om man är nöjd med sig själv, och det är faktiskt inte så svårt att vara det. Vad är det som gör att det inte räcker att vara den man är, ja jag vet inte. Men till mina åsikter i ämnet, om det inte vore för alla påtryckningar, från samhälle, andra personer, reklam, TV, tidningar och fram för allt en själv, man kanske är själv den som ger sig mest kritik. Egentligen har jag bara en enda åsikt i detta ämne, var DIG SJÄLV så funkar det, skall man följa i andras hjulspår så kan det ju sluta hur som helst och det gör det väl kanske ändå.
Ses på teatern, Augustus

1 kommentar:

  1. Jag tror att det är som det står i Bibeln: Det är lättare att se grandet i sin nästas öga, än bjälken i sitt eget. Genom att lära känna sej själv förstår man andra bättre! Aktiv lyssning t ex, betyder bl a att verkligen lyssna. En del hör bara inledningen, sen börjar dom formulera ett svar på det dom hört och då hör dom inte slutet på det jag sagt. Eftersom jag, när jag säger något, börjar med några inledande fraser och sen kommer huvudpunkte i mitt "budskap", innebär det att den som lyssnar missar det hela. Detta är mycket vanligt i all kommunikation.
    Jag tror du förstår! I dag är tetern på Ejes.

    SvaraRadera