Summa sidvisningar

måndag 26 oktober 2009

Tro

Skulle inte tro det, kanske man ska ha sagt för några år sedan, men nu är det annorlunda med min tro, för övrigt har jag aldrig haft någon tro, tror jag det är ju väldigt svårt att avgöra om man har någon tro, vad är det som gör att man tror, på vad i så fall, man kan ju tro på Robert Lind i kramfors sa en berömd man(Hasse Alfredsson). Det sägs att Gud är inte långt ifrån någon enda av oss, för att i nästa andetag vara på andra sidan, för att ta emot spillrorna av den sargade själen. Ett livsverk går till spillo, för att sedan gå i någon annans ägo. För att finna lugnet i det markanta tvivlet så finner jag det icke på det avstånd jag ser, horisonten räcker längre än vad tanken utvisar för märkbart sätt, i intet framställs undantaget för det bekräftade svaret av det påvisade alternativet för det långdragna tillfället i motsats till reaktion av färgerna i höstens löv. Om det är någon som tvivlar på Guds existens, så inte är det jag i alla fall.
Ses på teatern, Augustus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar