Summa sidvisningar

tisdag 3 augusti 2010

Läsa

Qui scribit bis legit, har Ni tänkt på detta uttryck, den som skriver läser två gånger.Quod scripsi scripsi, samma med detta påstående, det som jag har skrivit, har jag skrivit. Detta leder till, något som jag har tänkt på länge, om någon bliver åtalad, för ett brott, vad är det då som säger att han/hon har gjort det som dom blir åtalade för. Jo för det första, så är det ju något som säger att detta har Du/Ni gjort, det kan ju med all rimlighet, inte vara tagit ur luften, bara så där, tycker man ju, så någon substans måste det ju finnas i en anklagelse. Det är tur att man inte sitter i en rättsal och dömer folk, utan anledning, så där måste ju finnas en anledning. Till att falla för frestelsen, som bekant är stor, så gäller det att hålla den moraliska fanan högt. Något som inte är alldeles lätt, till för ett par månader sedan så börja jag att gå på gym, där ställs man också på ett slags prov, att hålla igen på godsaker, såsom; bakelser, mazariner och kaffebröd i alla dess former, men jag tycker, att det går bra med det. Håller Ni inte med om det.
Föryngringen har börjat, det blir väl så att man inte får någon pension.

Quem dii diligunt, adolescens moritur, så är det.

1 kommentar:

  1. Ingen rök utan eld! Håller med om svårigheten i domstolen.
    Om man tränar ökar ju förbränningen och tillförs ingen energi utifrån måset ju bränslet komma inifrån. Men det är väl bra med en ungdomlig pensionär.
    Det här blev ju lite konstigt, men det man skrivit har man skrivit ;-)

    SvaraRadera