Summa sidvisningar

måndag 27 september 2010

Sju

Det här är början på dom sju kullarna, alltså inte dom i Rom. Det här handlar om nåt helt annat, mina första sju år, det som jag mest av allt kommer ihåg, är min allra första skoldag, det var inte den av det lättare slaget, utan en pina, en vånda, en förskräckelse om det inte hade varit för en speciell lärare, som var lika gudomlig som min mormor, för på den tiden så bodde jag hos mormor o morfar, det fanns liksom inget alternativ till något annat. För dessa sju första år var jag också boendes i Vallsta i Hälsingland, hos min mormors syster, det var också det en bra tid. Men just det här med att börja skolan var inget vidare, glasögon hade man inte på den tiden, inte jag heller, men egentligen så behövde jag det för att kunna se någorlunda, men jag använde andra sinnen istället, såsom hörseln, fotografiskt minne var det andra jag var bra på. Nästa sju år; var det i första klass, vi gick lördagar då, hade alltid läxor till lördagen, speciellt att lära oss var psalmverser, det var jag väldigt bra på att lära mig, tack vare förmågan att lyssna(tror jag).För man utvecklade nåt slags komihåg, vet inte , men jag minns det så. Skall inte trötta ut nåt mer, det var lite om två om mina sju "kullar".

L.I.Lärking

1 kommentar:

  1. Reflektioner är alltid intressanta. Den ena tanken föder en annan. Kan ge en del självinsikt. Kämpa på!!, det gör jag.

    SvaraRadera