Summa sidvisningar

söndag 6 februari 2011

Nehemja

I månaden Kisleu, i det tjugonde året, när jag var i Susans borg.
Hände sig att Hanani, en av mina bröder, och några andra män kommo
från Juda. Och jag frågade dem om judarna, den räddade skara
som fanns kvar efter fångenskapen, och om Jerusalem. De sade till
mig: De kvarblivna, de som efter fångenskapen finnas kvar där
i hövdingdömet, lida stor nöd och smälek, och Jerusalems mur är
nedbruten, och dess portar äro uppbrända i eld.
Så ännu en gång förefaller det som dom icke kan komma till
sams med varann, ytterliggare bevis på att krig och elände
är vardagsmat i den heliga skrift, och då kan man ju undra
om dagens ställningstagande i dessa trakter, som detta
utspelar sig på, förr som nu, ja inte undra på att det
är som det är, kan man tänka sig, kunde dom inte bli sams
då, varför nu.

L.I.Lijamin av Pareos barn

1 kommentar:

  1. Susans borg låg i den stad som Susan kommer ifrån! F ö instämmer jag helt i tankarna om konflkten!

    SvaraRadera