Summa sidvisningar

tisdag 22 februari 2011

Tror

Vet Ni vad jag tror? Att bibeln aldrig skulle
ha skrivits, om så hade varit fallet, så hade
det vid det här laget, sett definitivt annorlunda
ut i världen, det är min absoluta uppfattning.
Så varför tror jag det, jo ser Ni medborgare
att något så urbota knasig och konstig
författad bok, finnes ej att uppbringa.
Det som skrivs i nämnda bok är både
villfarelse och påhittat för att både leda
och skrämma folk och fä i alla läger.
Det som jag hittills skrivit i mina inlägg
är delvis hämta ur den heliga skrift.
Det är klart att belägg för mina funderingar
har ju jag inte, och i rättvisans namn, så har
väl ingen annan det heller. Så man kan ju inte
ändra på historiens vingslag, men man kan göra
framtiden ljusare och tänka utifrån ett annat
perspektiv. Dra lärdom av gammal skrift som
ändå i dagens samhälle inte fyller något ändamål.

Låtom oss bedja i förtrolighet om en framtid
i, för vårt släkte och alla individers skull
att lugnet kommer att råda i krigiska länder.

L.I.Lennedy av staten Sorgeenles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar