Summa sidvisningar

onsdag 27 juli 2011

Dåtid

Har varit på resande fot, besökt gamla ställen,
hade tänkt och skriva hur det var att komma
tillbaks där jag en gång höll på att bli
rotad, men som jag ser det, så är det ingen
idé att titta i backspegeln, så det får bli
ett minne för mig själv, frun och andra
närstående.

Till dagens övningar istället, har varit
ute och åkt, nämligen till Kungsskogen,
för den som vet var det ligger, det är
en herrgård av yppersta klass, renoverad
efter konstens alla regler och en tjock
plånbok. Var där och drack kaffe med
hembakade bullar(mycket gott var det).

Sedan i kvällningen så var det dags
för det vanliga(gympass), två stycken
jobbiga pass, blev säkert av med
flera tusen kcal, men det är faktiskt
den verkliga anledning, sen var vi
till kfum och återställde den stora
kaloriförlusten.



Tillbaka dåtiden, till nåt som var
grillnatta i Bollnäs; Eric Saade
var det stora dragplåstret, plus
ett gäng som skulle ha uppvisning
av Zumba, hur var det ? Var det bra ?
En som var där: Larsa, nå vad tyckte Du ?

Till nattens demoner säger jag nu
gonatt, tar mig en tur i Pans labyrint.

Frugan gäspar så nästan käken går ur led.
Hon börjar nu att röra på sig, säger;
skall inte Du sluta att skriva; jo säger
jag, och slår på dom sista tangenterna.

L.I.Liraklet(di Leva)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar