Summa sidvisningar

torsdag 28 juli 2011

Vad

Att slå vad, kan man ju göra, men då
kräver det att den man slår vad med,
också gör det, annars blir det ju inget vad,
eller vad säger Du/Ni som har slagit vad,
vad är ett vad egentligen, ja det kan man
ju fråga sig, var kommer det i från?

Vad kan träffas för nöjes skull mellan två privatpersoner,
men då kräver det att bägge parter är med eller att det
finns en överenskommelse, något slags kvitto eller nedtecknade
finansiär plan över att parterna ingått ett framtida avtal
om gällande föremål eller liknande företeelse.

Idag har jag avverkat ett helt otroligt spinningpass
av den värsta tänkbara slaget, 55 minuter intensiv
hårdköra, kan för övrigt nämna att det tidvis svartna
för ögonen, det är väl kanske inte direkt nyttigt,
det vet jag, men så är det ibland, kan inte för mitt liv
ge mig, alltså det handlar om att vara den som gör
bästa möjliga resultat, annars har man ju inget där att göra.
Så är den krassa verkligheten, uthållighet handlar det om.

Lite om dagarna som går, är väl inte riktigt tillfreds
med dom(dagarna) tycker ibland att livet blir lite
enahanda, om att göra något annat, gymnastiken är
något som har tillfört mycket positivitet, det är
det andra lunkandet som kunde väl va annorlunda.

Tro nu för Guds skull att jag på något vis skulle
vantrivas, det är inte det, det är något helt annat
kan just inte sätta fingret på det. Om det finns
ett lateralt tänkande så finns möjligheten att
lösa upp den gordiska knuten eller snarare ett
oortodoxt sätt att närma sig problemet.

Annars kan man ta till dom sex hattarna,
Vit hatt representerar information och fakta.
Röd hatt representerar intuition och känslor, vilket inte behöver motiveras.
Svart hatt representerar risker,hot och söker hinder som motiveras logiskt.
Gul hatt representerar positiva möjligheter som motiveras logiskt.
Grön hatt representerar det kreativa, och används för alternativ och nya lösningsförslag.
Blå hatt representerar process, eller tänkandet om tänkandet. Till exempel kan man under blå hatt säga att "nu behövs det lite mer grön hatt-tänkande". Sammanfattar, drar slutsatser och fattar beslut.

Kanhända att allt det här inte hjälper, men det finns onekligen möjligheter.
Har nu någon av Eder beundransväda läsare av min blogg inte tröttnat på all text,
så har Ni i alla fall tålamod, inlägget blev visst lite långt ikväll.

Tack mina Kära vänner för att Ni har intresse av det skriver, inte alltid så
att jag ens själv begriper mig på det jag nedtecknar.

L.I.Loke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar