Summa sidvisningar

lördag 20 augusti 2011

Träning

I stället för pass, vart det idag en
runda i gymmet, det sägs att vinnare
svettas och i så fall är jag en
vinnare, vidare öden i den gymnastiska
lokalen, tog en löprunda på rullbandet
i en ordentlig uppförsbacke och det
var riktigt jobbigt, men som tidigare
nämnts så svettas ju bara vinnare.

Sedan var jag hem en kort stund, för
att sedan bege mig att hämta frun,
för att förpassa oss till ett av
stadens caféer. Ock där fick jag
ett uppdrag att lösa ett korsord
ett ord bara -otetter, som
blev motetter(flerstämmiga kyrko-
sånger), och nu som sagt är jag
hemma i den lugna vrå som här
råder.

Skall baka bullar i morgon, så
vi har till nästa söndag, då
dom trevliga promenaderna börjar
som vi kallar brasträffar,
det skall bli både roligt och trevligt.

L.I.Laras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar