Summa sidvisningar

måndag 7 september 2009

Bombycidae

Här kommer den utlovade teorin om silkesspinnaren, jo så här tror jag, om ekonomin skulle kunna vara som silkesspinnarens liv, den blir liksom fulländad innan den är färdig. Då är det på det viset att man låter sina pengar eller andra högt värderade prylar/saker som man förfogar över, stå i nåt slags vakum. Kanske inte så lätt, för i ett vakum känns som om att det inte var värt nånting just då, men om man har tålamod att vänta så blir det så småningom värt mödan. Nu får Ni/Du som vanligt fundera på, vad menar han nu med detta påstående. Jo det märkliga i just den här teorin är på följande vis ett fenomen i nutid vill jag påstå, vaddå säger Ni/Du. Man skall ha tålamod, med vad man än tar sig för med. Tålamodet har ej varit min starka sida, om man säger, det har ej legat i mitt fat, det har snarare varit stressen för att ej vara till lags. Sensmoralen i resonomanget blir därför, hasta ej, låt tiden verka för förändring i sakta mak, allt efter smak och tycke, varligt, inte för farligt.

Vi ses/hörs

2 kommentarer:

  1. Tålamos är en dygd, säger man. Men ibland tryter tålamodet.
    Gud jag vill ha tålamod, och JAG VILL HA DET NU!!!

    SvaraRadera
  2. Att ständigt vara till lags suddar ut den egna personligheten, blir en slags mental prostitution. Vem är jag?

    SvaraRadera