Summa sidvisningar

söndag 13 september 2009

Förträfflig

Det kan man säga utan att påstå nåt i den självgoda stilen, för vad jag menar är att denna dag som i dag gick som en förträfflig dag, är en i graden av dagar som passerar, som denna verkligen inte i vardagsmått mätt. Skulle det gå för en gångs skull att att säga, dagen blev dagen då allt stämde till fullo, den perfekta dagen JA det är och var den perfekta dagen, en början som denna dag får man komma dra sig till minnes då dom andra dagarna förflöt som älven sakta rinner ut nånstans där öppenheten har sin plats, jo så är det med denna dag som gick och inte blev som dom andra dagarna, å vad gott att njuta av det livet har att ge, utan krav på vidare , ja det framtida som man alltid av nån konstig ovana har att tänka på. Nu är det bara att avvakta och se om det förtsätter så en tid framöver, innerligheten har satt sig som stämpel av nåt jag bara tidigare haft en förnimelse av, så jag njuter i fulla drag av att bitarna äntligen börjar att falla på plats. Vad nu som återstår är att se tiden ann med mycket stor respekt, framförallt och inte minst för tilltron på mänskligetens förmåga att slå sig själv med häpnad, jo faktiskt vi överlever ett par årtionden till, med hjälp av det skrivna ordet så finns det hopp även för mig och likasinnade. Nu är det slut för denna gång, hoppas Ni gilla mitt långa inlägg, utan nån underton denna gång, bara må väldigt gott därute, för det gör undertecknad, för en gångs skull.
Vi ses/hörs bland kaffekoppar och mazariner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar