Summa sidvisningar

torsdag 24 september 2009

Frågan är

Det var en gång för inte alls så länge sedan, det var i själva verket alldeles nyss. Och det var alldeles mörkt ute och det var alldeles regnigt. Och åskat hade det gjort, så att stora, vita blixtar lyste upp rummet, där en liten pojke satt i en stor länstol. Över knäna hade han en ABC-bok liggande. Han satt och läste i den, för han behövde öva sig på att läsa. Han var inte så duktig på det nämligen. Dessa rader, meningar är hämtat ur en bok, vilken, det är frågan? Skall krypa ner i min ensamhet, för att läsa, jag faktiskt, Ni läste rätt. Stieg Larsson´s "Flickan som lekte med elden" skall se om jag hittar avsnittet där Lisbeth Salander, köper en lägenhet(bostadsrätt) och av vem i så fall som hon köper den av, frugan har läst alla böckerna i trilogin-Millenium-men hon kunde ej minnas vem som hon köpte lägenheten av, så det återstår att för mig att plöja igenom några sidor, få se om jag somnar eller om jag håller korpgluggarna öppna.
Ses på teatern, Augustus PS. Rätt svar imorgon kväll DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar