Summa sidvisningar

onsdag 20 oktober 2010

Ängeln

Jag ska fånga en ängel,
ja just en ängel,
hon sitter i sjunde stolen,
varpå det blir svårt att nå,
men vad gör det i morgon,
ytterligare en gång få en skymt
av henne, skulle ha givit mig
själv den känslan, som var då.
Nu är allt förgäves, för att komma
i en dröm, så jag kan förnimma
det som kommer åter, i den stund
som råder, vilket inte är alldeles
lätt. Allena råder man ej över
själens svaghet, eller snarare
uppoffring. I sjätte stolen
sitter bror duktig och myser
av välbehag, som om han alltid
gjort det. Iden femte stolen
tronar en förvaltare sitt pund.
Fjärde stolen är hövligheten
själv, nyanserad och fryntlig.
stol nummer tre finns en rättvisans
gud, för att ha överseende med mig.
stolen där tvåan skola sitta är för
stunden ledig, så stol nummer ett
sitter jag själv uppå.

L.I.Längeln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar