Summa sidvisningar

torsdag 7 oktober 2010

Nytta

Tänk om detta som jag nu tänkte skriva, hade skrivits för tio år sedan, så hade jag nog tänkt yoga, vad är det för dravel, men icke så tänker jag inte i dag, yoga det tror jag är underskattat som träningsform, för att ha varit med nu idag på ett pass, så är jag fullständigt omvänd, det är nog det bästa som hänt mig sen jag vet inte när. Skall i alla fall ge det ytterligare tillfälle att få min kropp i harmoni, för som det är nu så är den inte i harmoni, kanske att tanken är i harmoni, men inte musklerna, så det blir pass på pass så pass att jag kommer i chakran, tror jag det heter, är novis på det området.Chakra (sanskrit: चक्र, skrivs cakra med IAST-transliteration, betyder "hjul"), är ett begrepp inom hinduismen och i vissa besläktade asiatiska kulturer, som även tagits upp i New Age-rörelsen. Chakra, som kan kallas "livshjul", anses uppstå som ett slags knutpunkter där nadi med flödande prana, eller "livsenergi", korsar varandra. Det är även här, i dessa chakra, som den fysiska kroppen sägs möta den eterkropp eller astralkropp som Chakra-läran postulerar. Det handlar om SJU punkter i kroppen, skall ta reda på mer framöver. Så till slut, kanske man uppnår stabilitet och balans, mycket handlar om det i Yogan.

L.I.Lackran

1 kommentar:

  1. Har provat chakraballansering och det funkar! Lycka till! Man lär sig något nytt varje dag. Grattis!

    SvaraRadera