Summa sidvisningar

lördag 2 januari 2010

Minut

De människor som fått mest ut av livet, är inte de som levt ett sekel, utan de som levt varje minut av sitt liv. Jag såg och med stor inlevelse ett program i kvällningen, som heter Stjärnorna på slottet. Det var och fortfarande det bästa av de avsnitt som har sänts i den serien och då menar jag även dom stjärnor som medverkar. Har för vana att falla i tårar när jag ser sådana här program när de som medverkar lämnar ut sig, som t.ex. Björn Ranelid i kvällens avsnitt, tänk vad mobbing och all annan dynga kan spridas med ryktes vägen, genom den i allt mer förekommande daglig pressen, här behövs ju inte nämnas några namn, det framgick ju klart och tydligt ändå, vilka skitstövlar det finns i det svenske press. Så jag är från och med nu en stor beundrare av nämnd författare(B. Ranelid) om nu inte det har framgått. Så framför stora författare så har han i alla fall mig som ny läsare. Skall i det närmaste rappet bege mig till biblioteket och låna en bok till att börja med. Jag håller som bäst på att läsa tredje boken av Stieg Larsson, är på sidan 227, så det är ca, hälften kvar.
Vänlighet är att älska människor, mer än dom förtjänar. Oe....Rundeberugu(det är japanska för mitt efternamn) Uppe på en höjd sitter mongulen och småler, ty han vet vad som väntar dom.

2 kommentarer:

  1. Såg också programmet och instämmer med föregående talare. Läste en bok av honom för 15 år sedan med stor behållning!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr missade jag halv programet. Får se det i repris

    SvaraRadera