Summa sidvisningar

söndag 15 november 2009

Historia

Ett medelålders par i Pajala längtar en kall vinterdag till värmen på Mallorca där de gifte sig för 20 års sedan. Mannen åker nu av olika skäl ner dagen före hustrun. När han chekat in på hotellet upptäcker han att hotellrummet har dator och internet. Han beslutar sig för att skicka ett mejl till hustrun, han stavar tyvärr fel i mejlet och i cyberrymden betyder det att mejlet har hamnat hos någon annan. I detta fall hos en prästänka i Skåne som just kommit hem från makens begravning. Sonen finner henne avsvimmad vid datorn, och läser detta på skärmen: Till min älskade hustru, Jag har precis kommit fram. Jag förståratt du ärförvånad över att höra från mig, men de har datorer här och jag vill passa på att mejla. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas att din resa blir lika problemfri som min. Det är verkligen hett här nere. Hoppas Ni gilla den historien. Hitta den hos en som har en blog som heter "Tankar i Haga" (Annette)

2 kommentarer:

  1. Hejsan, kul att jag hittade hit och roligt att se att du har samma humor som jag.
    Må så gott och ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  2. Så det kan gå!

    Trevlig dag i detta trista novemberregn...

    SvaraRadera