Summa sidvisningar

söndag 29 november 2009

Komplimang

Om man skulle för en gångs skull komplimentera lite, men det skulle kunna vara att någon skulle säga att man tog ett parti för eventuellt en person, så det får vara för nu. Jag vet bara att det kommer så småningom, vad det lider. Så varför skall man vara försiktig i det man tycker är bra, jo för någon annan i omgivning förmodlingen tar illa upp, så var försiktig med att sitta på råa ägg, dom går lätt sönder. Det som är bra för den ene, är dåligt för den andre och vad den tredje tycker vet jag ej. Det är som vanligt mycket av typ knappologi(vetenskapen om struntsaker) eller vad säger Ni där ute i etern. En mecenat är vad jag skulle vilja vara, men det är jag kanske, som Horatius`vän Maecenas. En diktens främjare, vad hjälper det när ändå ingen förstår innehållet i det som skrivs, jag kan ju tyvärr inte själv förklara det jag skriver, inte alla gånder i alla fall.
Persefone för evigt....så får det bli......att låta bli......

1 kommentar:

  1. En trygg människa blir inte stött om man ger komplimanger till andra, så de så! Men det är klart, blir dom stötta så kanske det är lika bra att avstå! Säden växer snart igen!

    SvaraRadera